måndag 27 april 2009

Dyr sovmorgon...

Bild; Bemz
Min man var bortrest i helgen och barnen har börjat gå upp själva på morgonen. Det har inte varit några problem och njöt verkligen av att få sova lite längre i lördags. Jag vaknade till några gånger och låg och lyssnade till deras glada röster.
Jag förstod så småningom att de satt och ritade i vardagsrummet och tänkte, eftersom vi inte har något riktigt soffbord, att det kanske var dags att kliva upp...
I soffan satt två mycket nöjda barn som glatt visade upp treåringens ben som utan överdrift var täckta av tusch-tatueringar. Dessutom hade inspirationen flödat ut över soffan... *suck*
Vi har tidigare beställt nytt tyg till en fåtölj från Bemz och planerar nu att göra det igen. Det är ett företag som syr upp överdrag till alla Ikeas soffor och fåtöljer istället för att man köper nu soffa så byter man bara överdrag. Vi har varit väldigt nöjda med kvaliten, det är bättre än orginalet.
De har inga ekologiska tyger men jag tänker höra om det är något de planerar att ta in. De har ett oblekt bomullstyg med fina detaljer. Dock tror jag inte någon ljus färg är någon bra invenstering just nu, tyvärr...
Och när det gäller tatuerandet; har barnen lovat att inte göra några fler förän vi har köpt biodynamisk ansiktsfärg som finns hos Malvalin ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar