torsdag 10 december 2009

En Tjatfridag!

Bild; Renée Voltaire
Jag fyllde år igår. Barnen var lediga från dagis och när bebisen tvingade upp mig vid femtiden beslöt jag mig för att denna dag skulle bli en tjatfridag!
Barnen gick halvklädda i pyjamas med bara fötter och vi tog oss aldrig utanför dörren. Men det var en fantastiskt trevlig dag!
Vi bakade tårta och jag åt Chokladdoppad ingefära i smyg (jag behöver ju inte ge barnen anledning att tjata heller, tänkte jag)
Vi lyssnade på mina presenter; Thåströms Kärlek är för dem och Stefan Sundströms Ingenting har hänt. Och jag tänkte att De också har blivit äldre...

2 kommentarer:

  1. Det låter härligt med en tjatfri dag... jag tror jag ska prova på förskolan idag. Eller kanske ta tid på hur länge jag kan hålla mig utan tjat. Jag gissar på en timme. Fast det är bara fjorton idag så kanske två?!

    SvaraRadera
  2. Dagen efter så hade jag tjatat igen allt redan efter frukost...
    Jag tror att jag ska försöka ha en dag/vecka så jag blir bättre på att variera mig...

    SvaraRadera