torsdag 14 januari 2010

Deon för mig!

Bild; Rosenserien

Nu har det gått några år sedan jag bestämde mig för att byta ut min Deo mot ett utan aluminiumklorid och syntetiska ämnen. Gärna ekologisk!

Jag har provat flera olika märken men befinner mig i en fas i livet, mellan graviditeter, då hormoner och svett sprutar. Dessutom cyklar jag gärna eller går - fort! De deodoranter jag har testat har inte hållit hela dagen.

Jag vet, som ett butiksbiträde trevligt påpekade, att svett är något normalt så har jag ändå haft en önskan om att hitta den perfekta deodoranten, som jag känner doften av även efter tre på eftermiddagen.

Rosenseriens deodorant luktar gott inte bara efter klockan tre utan även dagen därpå : )

7 kommentarer:

  1. bra tips! Jag gillar dr. hauschka men den är så odryg...ska nog testa denna, tack :)

    SvaraRadera
  2. Bra tips ja, tackar för det! :) Ska pröva den här jag också, jag får för mig att jag stinker svett så snart deo-lukten dunstar bort...så om den här håller lukten länge så är det kanon :)

    EcoFan är skitbra, vi fick vår i julklapp och märker en avsevärd skillnad! Sen att den är snygg också gör ju inte saken sämre :)

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Vilket jättebra tips :) Det ska jag definitivt ta och testa. Jag har också klurat på hur man ska köpa rätt deo, men inte riktigt haft framförhållning nog innan deon är slut och man går förbi hyllan med deos på Ica och slänger ner den vanliga.

    Hälsn
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Ett litet tips... ett kul sätt att piffa upp deon (och andra plastförpackningar) eller att göra en miljösmarta leksaker när innehållet tagit slut:
    http://www.plasticks.se/?l=sv

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Jag gick över till den för något år sedan och sedan dess byter jag inte :) Som jag minns det tog det lite tid innan den funkade, men det är värt det.

    SvaraRadera
  6. Alvehamn; Jag har en ansiktskräm av dr. Hauschka - den är också väldigt odryg. Jag är helt rosig efter att jag har försökt att smörja in den. Jag tror i och för sig att det är bra att få igång blodcirkulationen ordentligt... : )

    Emma; Viss är den bra - EkoFan (jag föredrar att läsa det med svenskt uttal...)

    Åsa; Att byta till ekologisk deo var nog det svåraste för mig, hoppas att den är lika bra för alla andra...

    Jenny; Just det, jag har sett dem. Det är ett bra tips!

    L8; Det kan nog stämma. Jag gick från inte så effektiv till denna, men tycker att det blir bättre och bättre...

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset, den är jättebra ;)

    SvaraRadera