torsdag 20 maj 2010

Lägger på lite extra tyngd på gymmet...

Bild; Knyt An

... eller hur man nu uttrycker sig? Det språket behärskar jag inte inser jag...

Men eftersom jag är i behov av träning och samtidigt vill tillbringa så mycket tid som möjligt i vår trädgård så är jag så glad att vår bärsele gör detta möjligt.

För att kratta med en tio kilos bebis på ryggen tar ganska bra på min otränade kropp. Och jag får mer tid att vara i trädgården när han nöjt sover på min rygg.

Helgen är vikt åt trädgårdsarbete; Tyvärr visade sig den vackra bladen som bredde ut sig så fint i vår största rabatt vara Kirskål, så det blir till att täcka över den och hoppas att det iallafall går att rädda några av perennerna som var där först.

Eftersom vi tänker ekologiskt så får vi undersöka vilka alternativ som finns. Jag ska läsa lite mer här om marktäckning av kokos. Vi väljer att täcka jorden i två år istället för att använda kemiska bekämpningsmedel. Det kommer onekligen bli fult, men en rabatt mindre att rensa!

Kirskål är en gammal läkeört som togs till vårt land av munkar. Problemet är att den växer väldigt fort och tar över och tränger ut de andra växterna. De går att äta och använda som på samma sätt spenat om jag minns rätt - och jag ska äta upp varenda j@v#l...

1 kommentar:

  1. God spis!

    Tex: http://www.recept.nu/1.36161/renee_voltaire/kirskal_med_citron

    SvaraRadera