lördag 26 juni 2010

Godaste sommardrycken

Bild; Hälsosidorna

Enklast och godast att dricka, förutom kranvatten, är vanligt vatten med några droppar Kung Markattas pressade citron. Vi har det istället för saft och barnen serverar gärna sig själva.

Nackdelen är att De gärna trycker ut för mycket saft ur plastcitronen. Då den är mycket smakrikare än vanlig färdigpressad citronsaft blir det lätt för starkt. Mitt tålamod sinade efter femte glaset som stod orört och jag sa att Nu fick de dricka upp det också, vi häller inte ut mer i slasken!

Under tystnad och satt de och smuttade på sin sura dryck. Sen säger min äldre;

"Mamma, jag vet ett jättebra STRAFF om någon har gjort något den inte får! Då kan man TVINGA den att dricka något äckligt!!"

"Det är ju ett bra straff i och för sig, svarar jag, men man får ju inte tvinga folk och göra saker..."

Varpå han vänder sig till lillebror;

"Adrian, man Får inte tvinga barn att dricka äckliga saker ...ska vi gå och leka, eller...?"

3 kommentarer:

  1. Haha! Så himla roliga barn ni har! Han är smart!

    SvaraRadera
  2. Haha! Skrattar gott! :-) Vilka smarta barn!

    SvaraRadera
  3. De är kluriga!
    Vi får höra att vi tvingar dem till mycket nu.. ta på sig kläder, borsta tänder, gå ut... : )

    SvaraRadera