lördag 13 november 2010

Hejdå, Edvina!

Efter ett långt och ganska vemodigt övervägande har jag bestämt mig för att inte öppna Edvina.nu efter ett år av föräldraledighet, som planerat. 

Största anledningen till att jag ville sälja ekologiska barnkläder då, 2007, var att utbudet var så begränsat. Det  är det inte längre!

De andra anledningarna; att jag ville jobba med något som engagerade mig och var så pass flexibelt att det gick att få ihop med mer tid till barnen, när de var vakna... och jobba när de sover.

Jag valde att starta Edvina.nu samtidigt som jag pluggade och hade småbarn. I efterhand kan jag konstatera att det var ett korkat beslut. Att starta företag tar mycket tid, att läsa på heltid tar också mycket tid för att inte tala om att ha småbarn... När Clothilde växte till att bli ytterligare en pusselbit insåg jag att jag måste välja bort något...

Idag är det inte svårt att välja miljövänliga och människovänliga kläder. Utbudet är stort och varierat - ju mer vi väljer att köpa dessa kläder desto större kommer utbudet att bli! Nästa gång du överväger att köpa något av icke ekologisk bomull, väg plagget i dina händer och tänk att till ett kilo bomull har det använts lika mycket kemikalier i form av bekämpningsmedel. Och tycker du inte att det är anledning nog till att välja bättre kläder tänk på att det är egentligen inte du som betalar för plagget, det är människorna som har tillverkat det och i framtiden dina barn...

3 kommentarer:

  1. Känns vemodigt.Vi kommer att sakna Edvina.
    Mycket!Ma och HO och många fler...

    Jag mååååste få tag i ett par tröjor isbjörn och valross..... innan de försvinner.SÅledes minst 2 st i strl large...Finns det månde..Reservera dem till mig!// HO

    SvaraRadera
  2. Det är web-butiken som fösvinner. Att trycka kommer jag att fortsätta med!

    SvaraRadera
  3. BRA! Jag önskar två till.Faktiskt de skönaste Tshirts jag någonsin haft! HO

    SvaraRadera