tisdag 18 januari 2011

Ny assistent!




Vi fick en kombinerad födelsedagspresent/julklapp; en Ankarsrum så vi bakar och bakar! 
Och jag blir varm i hjärtat bara av att tänka på den : )

Eftersom vi är några mjölkallergiker i familjen brukar jag mortla kalciumtabletter och blanda ner i mjölet. Det blir ju inga mängder men jag tänker Många bäckar små...

Många bröd som ska vara inne länge i ugnen går det bra att man stänger av ugnen efter en stund och låter det stå i eftervärme. Nu har vi en ugn som läcker värme så jag hänger ett badlakan på luckan, det fungerar ganska bra!

Förtillfället blir det inte så många inlägg på bloggen då lilla assistenten på bilden har börjat klättra och behöver konstant övervakning då uppfinningsrikedomen är enorm...

5 kommentarer:

  1. Assistenten är ju i alla fall bedårande!!:-)

    SvaraRadera
  2. De är så snygga! Jag vill ha en rosa! Han ser go ut ;)

    SvaraRadera
  3. Han är ju det - till och med de tillplattade bröden är ju fantastiskt fina när man tänker på att det är han som gjort dem så : )

    SvaraRadera
  4. Milda; Ja, vilken busunge!
    Jag ser fram emot veggobloggen! (och ****boken : )

    SvaraRadera