onsdag 26 januari 2011

Mina nya ögonskuggor...

Bild; Zazzle

Jag hade turen att vinna smink från Maria Åkerberg/Dermanord från en tävling hos Naturligt Snygg innan jul.

Dermanords smink var det första märke jag fastnade för när jag bytte till ekologiskt smink och det är ett märke som jag har fortsatt att köpa. 

Men jag som tidigare arbetat som maskörassistent och har haft smink i överflöd har inte provat några ekologiska ögonskuggor då jag bara köpt det jag använder till vardags; kajal, puder och något för läpparna. Så det var fantastiskt roligt att få ögonskuggor, läppstift och rouge i fina, roliga färger.

...och lite sorgligt att tänka på hur många år bakåt i tiden som varit vardagar : )

Sminket är i alla fall av väldigt bra kvalité; mycket pigment i ögonskuggorna - man väljer själv från gång till gång om man vill ha mycket eller lite färg. 2011 är året med fest varje dag för jag vill använda dem jämt!

Billiga ögonskuggor har i regel lite pigment då finns det också en gräns för hur starkt man kan lägga färgen - vad är det då för något som tillverkaren har fyllt ut ögonskuggan med istället för rent pigment?

- det kan man fundera över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar