fredag 10 februari 2012

Om felköp, puffärmar och ett bra tips...

Bild; Orkanlia

För att inte göra felköp eller köpa kläder som jag kanske vet att de inte riktigt passar mig men som får mig att tro att jag kommer att använda dem bara för att de är så fantastiskt fina, så har jag tänkt att inte bara få insikt i vilka plagg jag har i min ägo och vilka jag använder, samt vad jag behöver köpa nytt, om jag behöver köpa något nytt...

Jag har gått igenom min garderob och ser att jag är svag för luvtröjor och puffärmar. Det förstnämnda kommer jag aldrig mer behöva köpa i mitt liv, det senare förstår jag inte varför jag köper överhuvudtaget då jag inte gillar hur det ser ut när jag har det på mig. 

Så jag har försökt få en uppfattning om hur jag ska klä mig utifrån min kroppstyp. 

Lika ofta som jag kan fastna för hur ett plagg är producerat och certifierat kan jag fastna för detaljer och material. Det är tyvärr inte alltid det överensstämmer med den modell eller typ av plagg som jag vet att jag kommer att använda och trivas i. 

Därför blev jag så glad när jag hittade Orkanlia med kläder av bland annat ekologiska och återvunna tyger som sys upp på beställning, där man har väldigt många modeller och variationer att välja bland, vilket är fantastiskt om man till exempel har kommit fram till att aldrig mer köpa något med puffärm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar