fredag 16 maj 2008

Eco Queen - magasinet för ditt nya sköna gröna liv!


Jag har läst nya magasinet Eco Queen. Det jag uppskattade mest och tycker de har lyckats bra med är moderepotagen. Dels får jag inte känslan av, som jag så ofta får av icke miljöprofilerade modemagasin, att trenden gäller just nu det du köpte för en månad sedan är både av fel färg och omodernt. De får mig att känna en respekt inför kläder och kvalité - tvärtemot den köp och släng-trend jag ofta upplever.


Dessutom uppskattar jag snygga bilder varvade med korta citat som tex "En normal arbetsvecka för turkiets två miljoner textilarbetare är 60-65 timmar" och "Ca 20 000 människor dör varje år som direkt följd av besprutningarna på bomullsfälten." Kanske för att jag själv den senaste tiden ofta hört sådana små jinglar i mitt eget huvud när jag tittar på kläder...?


Jag upplever att den vänder sig till ganska nyfrälsta miljövänner och tycker tyvärr att den tappar lite i trovärdighet när även LÓreal får ta del av den hållbara/goda imagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar