fredag 27 augusti 2010

Tävla om pysselpaket...


...eller gör helst inte det... Jag vill så gärna vinna det själv...

Om jag vann skulle jag lägga undan de finaste banden och knapparna till mig själv. Jag har en klänning med ett utbytbart sytt skärp som jag gärna skulle vilja pryda med det röd/svarta bandet... eller det gröna... Eller så syr jag fler skärp så jag kan variera...

Jag och fyraåringen har i sommar sytt små kläder till min gamla Sindydocka som han vårdar ömt av stuvbitarna skulle vi sy mer... Samt försöka oss på mönstret till den fina dinosauren.

Knappar och stuvbitar är fantastiskt att pyssla med tillsammans med barn, det kan bli allt och ingenting och fungerar ofta som en inkörsport till det konstigaste lekar...

Men först av allt skulle vi sy fast fint tyg och band på hundens halsband för att göra det finare! Det är något som jag har gått och tänkt på länge att jag ska göra!

Tävla hos Bortbytingen om ni måste ; )

2 kommentarer:

  1. ....är du med?? Jag avstår.har inte en chans!// mamo

    SvaraRadera
  2. Jag har massa gamla lampskärmar som jag köpt på loppis. Har dock inte bestämt vad jag ska göra med dem ännu...

    SvaraRadera