fredag 22 oktober 2010

Återvinningspyssel


Vi har blivit sittande timmar vid köksbordet och ritat, pysslat och pratat. När jag inte visste vad jag skulle göra av alla fina teckningar hängde jag tillslut upp den i en gren i kökstaket. Som en luftig, svävande utställning...


Den nya telefonkatalogen har anlänt och den gamla får bli till andra saker. Telefonkatalog-papper är nästan som silkespapper...


Som pappershortensior ser det ut... 
Mina barn säger att de klipper snöstjärnor men det går ju att klippa blommor också.


Sindy fick en ny klänning av en stuvbit som syddes ihop som en kjol med ett fastsytt band som vi knöt fast klänningen med. Jag tänker att upplevelsen är viktigare än resultatet och för barnen spelar det ingen roll om sömmarna inte är fållade...


Av knappar träs det halsband och om jag behöver någon knapp till annat så klipper vi bara av tråden och sen gör de ett nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar