tisdag 26 augusti 2008

Upp och ner i Vaxholm!


Utställningen i Vaxholm är slut och tiden med att ha en glasblåsande syster med hytta i Vaxholm lider också mot sitt slut, och det känns väldigt sorgligt.

När jag skulle starta mitt företag hörde jag någon säga att ha eget företag är nästan som att ha ytterligare ett barn. Jag kan inte hålla med om det till fullo, men jag kan förstå liknelsen. Jag tycker så synd om Glasblåsarna för att det behövde bli så här. Men det är hyttan som lägger ner, glasblåsningen kommer att fortsätta, om än i annan form.

Jag vet att jag aldrig hade kommit på att starta vare sig min webbutik eller att sälja mina screentryckta tröjor om det inte var för att min syster banade vägen och visade mig att det går att förverkliga drömmar. Tack för det!

Och Tack för att jag fick vara med på utställningen. Det gick väldigt bra och jag har fått min första återförsäljare till mina handtryckta tröjor på Fyran, på Torggatan 4 i Vaxholm. Det är en jättemysig butik fylld till bredden med kläder, vintage, inredning, konst och fairtrade. Nu också med mina handtryckta tröjor i ekologisk bomull och bambu. En jättemysig butik, glöm inte bort att besöka den om ni har vägarna förbi!

Mina tröjor - Clothilde - finns även hos Collection of Designers, en nätbutik med mycket eko och fairtrade.

1 kommentar: