söndag 28 september 2008

Ceasar - vår superhjälte!


Nu har han flyttat hem till oss, vår efterlänktade Ceasar. En väldigt lugn liten personlighet som gärna sitter och funderar, väldigt lik sina små hussar.
Det är sån tur att vi fick just Ceasar och det är sån tur att han kom just denna helg. För i torsdags hittade vi en knöl på lillebrors hals som undersöktes under fredagen och på Måndag skall den utredas ordentligt.
Vi trodde att all glädje av att hämta valpen skulle dränkas av vår oro. Men det blev faktiskt tvärt om; den jobbiga ovissheten och väntan är mycket enklare att uthärda när man har en liten mysbusare som promenerar omkring och gör oss alla på vårt bästa humör. Ceasar - vår hjälte!
Jag hann aldrig sy något halsband även om jag var på god väg. Men kopplet är ärvt liksom den fina hösttröjan som min mamma stickade till vår mops när hon var valp. Det verkar nästan som att han gillar att ha den på sig i höstblåsten, inga protester!
Slutligen vill jag passa på igen att tipsa om Ekobloggs insamling, med en ny förståelse om hur viktigt detta är...

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Nu har jag varit inne på din webshop och beställt en fin tröja (till mig) barnen får slita på sitt ärvda...
    Jag saxade direkt från din sida och la i ett inlägg hoppas det är ok?
    Först ville jag länka men det gick inte så bra då man bara kom till första sidan. Det är inte olika adresser på de olika sidorna i webshoppen kanske bra att veta om någon vill tipsa om en viss vara eller så.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken liten fin sötishund!
    Jag blev berörd av det du skrev om din pojke och önskar er allt väl./Malin

    SvaraRadera
  4. Usch, hade ingen aning om detta!!! Gick in av en tillfällighet på din butikssida för att visa den för en tjej i min klass som skriver en artikelserie om ekologiska kläder...hittade din blogg och läste detta...pratade nyss med mamma också...
    Hur har det gått???
    Tänker på er!!!
    Kraaaam,
    Lisa!

    PS-Underbart fin hund!!!-DS

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Det går bra. Adrian är jätteduktig och det är bra personal.
    Vi är hemma i helgen. De har opererat bort en bit av körtel och vi kommer få början till ett svar på måndag.
    Det känns ändå ganska hoppfullt, det kommer att ordna sig. Han är en liten kämpe!

    SvaraRadera
  7. Vad duktig han har varit!
    Ja, det känns som om allt kommer att gå bra!
    Vi tänker på er mycket!!!
    Vi behöver inte "pratas vid" här på din blogg... Jag får uppdateringar från Cecilia och mamma.
    Ha nu en skön helg med mycket gos och mys med den lilla Caesar!!!
    Kraaam!!!
    Lisa

    SvaraRadera