torsdag 4 september 2008

Nominerad


Jag har blivit nominerad av ekofamiljen! Samtidigt som jag är väldigt tacksam så ställdes jag lite inför ett dilemma eftersom alla de bloggar jag oftast läser redan har blivit nominerade en eller flera gånger. Jag tror det var ekoblogg som uppmanade att nominera andra bloggar än de som redan blivit nominerade..?
Bloggar som jag personligen tycker om att läsa (förutom miljöbloggar) är andra småföretagares bloggar. Och den här kollar jag varje dag, Ceciliali, men inte skriver hon något för det! Och nu vet jag att det beror på att hon har så mycket att göra, syster min. Hur som helst, ser jag fram emot att bloggandet tar fart snart...
En klar favorit just nu är Collection of Designers blogg. Jag tycker den är väldigt kul, plus att jag inspireras av hennes kreativitet och företagsamhet.
En som jag läser då och då för att den kombinerar företagande, småbarn och kreativitet är Isas blogg.
Ytterligare en som kombinerar nyföretagande och småbarn är Nyfiken Liten, ett stort plus är eko-tänkandet!
En blogg som jag har läst genom åren, som inte uppateras längre, men som jag haft nytta av när det gäller att hitta balans i alla konstiga råd man kan få angående föräldraskap är Skorpor och Smulor. Mycket klokt om barn, miljö men även om amning - då det är en hjälpmamma som skriver.
Jag tror att att bättre upplysning och kunskap om amning skulle vara en fantastiskt bra insats även ur miljösynpunkt. Så där fick jag med den hållbara aspekten också!
Det här är ju lite som ett kedjebrev och vad nu dessa uppmanas göra är ungefär detta;
1. The winner can put the logo on her blog. 2. Link the person you received your award from. 3. Nominate at least 7 other blogs. 4. Put links of those blogs on yours. 5. Leave a message on the blogs you've nominated.
Så nu återsår det bara för mig att meddela de nominerade...

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag läste nu ordentligt & vet inte riktigt om jag har förstått det rätt. Men jag gör ett försök. Denna bloggvärld är ny för mig...::))
    //Malin - www.nyfikenliten.se//

    SvaraRadera