söndag 16 november 2008

Ekologiska Guldbyxor!

Svårt att få dem att posera...
Mässan gick bra. Väldigt roligt att träffa kunder och få direktrespons på edvinas kläder. Lite synd kanske att alla nya kläder jag väntar på inte hunnit komma. När alla kläder var framplockade så var det väldigt mycket rosa.
Väldigt fina rosa nyanser - men med tanke på att jag försöker ha ett könsneutralt sortiment kändes det inte helt rätt. Men jag blev så glad när jag fick veta att den mest rosa tröjan jag har köptes till en liten pojke!
Det är andra tider nu, konstaterade några mormödrar och farmödrar och tyckte det var väldigt bra. Sen tittade de på mina ekologiska ullkläder och berättade att de hade haft någonting nästan exakt likadant till sina barn.
Det har varit en hektisk vecka men nu har jag fått ut ullkläderna i webbutiken. Och är det något som jag kan rekomendera så är det just dem - de är vävda med en extra tunn merinoullstråd och supermjuka! Min fyraåring som inte kan ha ull för att det kliar kallar dem för sina mysbyxor.
Min treåring som har långa, invecklade kläddiskussioner varje morgon eftersom han helst inte byter kläder överhuvudtaget, tar nu med glädje på sig sina "guldbyxor". Han har haft samma byxor i över en vecka, vi ser till att vädra dem på kvällen, bara.
Det är en av miljöfördelarna med ull, att de inte behöver tvättas så ofta eftersom ull av sig själv stöter bort smuts. Våra mornar är konfrontationsfria för tillfället. Därför tar vi så gärna på dessa byxor dag efter dag - och tänker att dagis nog säger till när gränsen är nådd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar