torsdag 12 februari 2009

Raw Food Shop


Jag har hittat till Raw Food Shop och inspireras av all mat och fina groddburkar i våningar. För att inte tala om allt sockerfritt godis och kakor. Allting ser så nyttigt och sunt ut!


Mitt Nyårslöfte - att inte äta socker på ett år känns inte som en börda längre, det finns mycket bättre alternativ och sen jag slutade har jag inte haft en enda inflammation, inte ens ont i någon knoge!
Raw Food är ekologisk, oupphettad mat - för att viktiga näringsämnen inte ska försvinna vid tillagningen. Från Raw Food Shops hemsida har jag hämtat texten nedan;
"Rawfood dieten inkluderar frukt, grönsaker, färska frukt- och grönsaksjoser, groddar, örter, nötter & frön, fermenterade grönsaker, sjögräs, alger samt olika former av superfoods, svampar och örter.

Att äta en diet bestående av mestadels, minst 80%, Rawfood är ett bra riktmärke, och kommer att förändra din kropp på en molekylär nivå, bygga starka celler, radikalt neutralisera de skadliga syranivåerna i kroppen, höja syrenivån och ge dig en enorm energi i kroppen och en mental klarhet utöver det vanliga. Sakta och säkert kommer den nya supermaten att penetrera cellerna och ersätta de gamla och vissna byggstenarna med nya högenergi frekventa sådana."
En diet bra för oss och miljön! Fast idag är det för kallt - det får bli en rykande varm vegansoppa istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar