fredag 6 februari 2009

Ekologisk ull - bra pris, just nu!


Tröjan på bilden är tillverkad av ekologisk merinoull, som ur miljösynpunkt är ett av de bästa materialen man kan göra kläder av. Den är tillverkad på en fabrik som inte anställer någon under 21 år och de anställda är sjukförsäkrade och har betald mammaledighet.
Varulapparna är av miljövänligt papper och kläderna packas i Pvc-fri plast.
Höstens ullkläder kommer att bli ännu bättre - då kommer min leverantör att kunna Garantera att ullen inte kommer från djur där Mulesing används!
Idag kan det inte uteslutas att det finns med Australiensisk ull eftersom ullen köps upp från många länder och blandas innan min leverantör köper den. Jag vet att detta har varit ett problem för henne och jag är så glad att det har löst sig!
Till hösten kommer det här vara den bästa tröjan jag kan erbjuda, men priset kommer att bli högre...
Idag har jag väldigt låga priser på dessa, nu har jag till följd av glädjerus, sänkt de sista tröjorna och byxorna ytterligare. Kolla på dem här!
Jag har tidigare skrivit om byxorna. Vill du läsa mer eller se bild. Kolla här!


1 kommentar: