måndag 13 juli 2009

Inga ekologiska Mammakläder för mig...

Bild; People Tree
Jag känner inte för att köpa några nya Mammakläder. Tror inte att jag kommer att bli gravid igen och det känns onödigt att köpa kläder för att bara använda dem i fem månader drygt, även om de går att sälja eller låna vidare till någon annan. Jag känner inte heller för att köpa så mycket amningskläder, även om jag planerar att amma länge så vet jag efter två barn att jag brukar tycka om att byta ut amningskläderna till vanliga.
Så nu är jag på jakt efter kläder som fungerar med gravidmage, för amning och som naturligtvis är ekologiskt och/eller rättvist tillverkade. Som tunikan på bilden. Den är vid och har knappar över bröstet. Till hösten kommer jag att färga den. Jag kommer kanske inte kunna ha den hela graviditeten men därefter kommer jag att kunna använda den länge!
Två andra favoritplagg just nu är en kjol från Howies. Den stängs med knappar vid höftbenen och allt eftersom magen växer knäpper jag upp knapparna och sätter fast vanliga gummiband i knapphålen så magen ryms. Min andra kjol är från Pemberly, den är också en kjol för de icke-gravida som kommer att fungera tiden ut och därefter i många år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar