torsdag 30 juli 2009

Så Smart!


Bild; Kam Care Design

Jag har tidigare skrivit om hur onödigt det känns för mig att köpa Mammakläder när jag vet hur kort tid de kommer att användas. Min gravidgarderob består av några gamla plagg, några lånade och en hel del vanliga tunikor, kjolar och byxor som hålls ihop av gummiband.
Men ju större jag blir desto större blir behovet...
Så hittade jag detta smarta plagg; Em amningströja som senare kan användas för att bära bebisen i. Den är tillverkad i ekologisk bomull av KAM Care Design som är ett företag grundat av två sköterskor som arbetade med kängruvård av nyfödda barn i Uppsala. Bara det i sig är någonting jag hoppas fler sjukhus tar efter.
Tröjan klarar av att bära ett barn i tre till fyra månader, det är inte så länge men den borde ju gå att använda som amningströja därefter...?
De finns även fler fina ekologiska produkter. Just denna tröja finns under KMC Gravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar