tisdag 28 juli 2009

Miljövänlig Katttoalett


Bild; Cool Stuff

Vi är kattvakter. Sen en vecka bor lilla Bibbi hos oss och kommer att bo ytterligare en. Hon leker med barnen på dagarna och väcker hunden om natten. Han har vänt på dygnet, det har jag också...
Eftersom jag är gravid behöver jag inte städa kattlådan men jag funderar mycket över det där med kattsand; Vad består det av? Är det verkligen ofarligt? Och finns det miljövänligare alternativ?
Om jag skulle få en egen katt skulle jag välja Litter Kwitter-alternativet; Att lära katten att använda toaletten. Enligt dem har katter inget egentligt behov av att gräva över sin avföring utan det viktiga är att det inte luktar, vilket det inte gör när det faller ner i toaletten.
En kompis hade en katt som föredrog att använda toan och det är ju så mycket miljövänligare än att köpa kattsand. Och mer hygieniskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar