söndag 2 augusti 2009

Jag ger mig ut på ekomarknaden...


Det är en stor skillnad på att köpa ekologiska kläder idag till skillnad mot när jag började. Det är jättekul! Anledningen till att jag startade edvina.nu var att det var så svårt att få tag på färgglada ekokläder och sådana som såg ut som vanliga, roliga barnkläder men som var producerade med så lite kemikalier som möjligt - kläder som var bättre!
Det har varit enkelt att handla kläder när barnen kunnat välja från lagret. De säger direkt vad de gillar och inte gillar. Till skillnad från när jag köpt den finaste tröjan... (trodde jag)
...Urban Elks ekologiska med elefanter.
"Nja, säger femåringen, Alltså jag tycker den är lite otäck!
"Vad menar Du?!, säger jag.
"Men jag hade en mardröm att det var såna där elefanter som blundade på mitt täcke och så öppnade alla elefanterna ögonen samtidigt! Det var jätteläskigt!!!
Det här var innan sommaren, han vägrar fortfarande använda tröjan.
Man har ju hört att det blir svårare och svårare att köpa kläder till barnen...

3 kommentarer:

  1. Jag ler! Vilken gullig och roligt kommentar. Ja! Vad gör man då som mamma - bara att gilla läget och onse att elefanter kan vara läskiga. :) Härlig blogg du har! Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Precis : )
    Tack! och ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med barns egna vilja och tankar kring kläder=)

    SvaraRadera