fredag 20 november 2009

Vinterkläder 2

Bild; VirkUllis



Min femåring tog över min gamla vintermössa och jag började söka efter en ny. Det finns en hel del ekomössor men ingen i modellen jag sökte.


Min syster tyckte att jag skulle kolla vad det fanns för svenskproducerat hantverk, det näst bästa alternativet. Hon googlade lite och hittade VirkUllis fina virkade mössor.


Där fanns det många jag kunde tänka mig och när jag senare kontaktade VirkUllis så var det inge problem för henne att köpa ekogarn till min mössa - Fantastiskt Bra!


Min nya mössa är handvirkad av ekologisk ull, tillverkad i Sverige. Jag är dock inte riktigt säker på att jag har betalt skälig lön för den - det var väldigt bra pris också!


Allt som allt för under 300 kr och den är jättefin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar