tisdag 17 januari 2012

2012 och vad jag har tänkt mig...

Bild; Howies 

2012 är året jag börjar träna igen. Det är ett absolut måste eftersom jag insett att jag inte bara vill leva i nuet, jag vill leva länge också! 

Texten på tshirten lyder; (cykel) "This one runs on fat and save your money." (Bil) "This one runs one money and makes you fat". Jag tänker att även om jag tjänar tid med bilen, så är det bara kortsiktigt för motion förlänger livet...

Sen tänker jag äta veganskt i tre månader för att hitta nya recept och möjligheter. Det är inte ett så stort steg att gå från mjölkallergisk vegetarian men jag ser fram emot att lära mig mycket nytt. Saker jag inte kommer att lära mig om jag inte gör något; Hinder har en förmåga att hjälpa oss hitta nya vägar och hinder behövs för att bryta gamla vanor i min vardag med allt för snabbt tempo.

Jag tänker ha tre månader Köpstopp av samma anledning. Jag har en uppfattning om att jag har en generellt sund konsumtion men vill ytterligare synliggöra mina tankar för mig själv. 

Jag vill gå igenom min garderob utifrån projekt 33-aspekt och sälja det jag inte använder längre och bara ha kvar av nostalgiska skäl. Men även gå igenom vad som är bra och dåliga köp. Eftersom jag handlar det mesta på nätet, på grund av det större eko/etiska utbudet så vill jag veta vilka modeller som passar mig och vilka som blir helt fel, hur snygga de än må vara på bild. 

Jag vill även lära mig mer om kemikalier och mer aktivt välja bort plast, det sista tror jag blir den största utmaningen. 

Det eller träningen...

3 kommentarer:

  1. Vad intressant att du ska köra projekt 33! Jag tyckte det var så intressant när Köpstoppsbloggaren skrev om det, och var lite sugen på att haka på, men med graviditet och amning så har det inte känts som läge. Får se hur det blir framöver.

    Jag ska för övrigt också börja träna!

    SvaraRadera
  2. Har du sett dokumentären "Modets offer" på svtplay? Intressant och skrämmande om alla kemikalier. Även om en del ekokläder som inte kan räknas som eko. Där sa de att inga ekokläder i färg kan räknas som eko eftersom även om bomullen är det så har fibrerna färgats med farliga kemikalier. :(

    SvaraRadera
  3. Jenny; Ja, det är trögt att komma igång med p33, det kräver att kroppen inte förändras för mycket under en period : )
    Lycka till med träningen!

    Maja B,
    Nej, har bara tänkt att jag ska se den.
    Jag tänkte på för ett tag sedan att när jag började med ekokläder så fanns det inga svarta kläder för att de (företag som tillverkade) sa att det fanns ingen bra/miljövänlig färg. Jag har tänkt att färgen har utvecklats, men det kanske den inte har...

    SvaraRadera