måndag 16 april 2012

Om att planera tvättstugor och bambugolv...


Det första vi skulle åtgärda när vi flyttade till vårat hus var tvättstugan. 

Den renoverades senast på 70talet och fick då en tidtypisk knallgrön randig tapet, en fondvägg i en annan nyans av grönt med ett slags uppförstorat ådringsmönster och en golvmatta i en tredje nyans grönt.

Vackert är det inte...

I alla fall dök det upp andra saker som var betydligt mer akut att åtgärda; det började droppa i från taket inomhus samtidigt som värmen försvann ut. Tvättmaskinen gick sönder, braskaminen sprack, ett avloppsrör gick sönder och bebisen ville födas förtidigt. 

Vi prioriterade om och det var bra. 

Nu har vi hunnit bo ett tag och våra nya tvättstugeidéer är inte de samma som de tidigare. Vi har hunnit se vad vi har för behov och vanor och kommer att renovera där efter. Vi ha också kommit på att vi troligtvis har en gammal timmervägg bakom de gröna tapeterna. Den vill vi gärna ta fram, måla vit och låta ersätta den gamla, trötta gröna fondväggen. 

En sak har jag inte ändrat; Jag vill fortfarande helst ha bambugolv i tvättstugan för det är snyggt, miljövänligt och passar utmärkt i tvättsugor.

Jag skulle gärna även vilja ha bambugolv i badrummet men det är ett betydligt senare projekt...

2 kommentarer:

  1. Jag håller med! Det är först nu, efter två år, som jag börjar känna hur jag vill renovera mitt hus i Robertsfors. Fast det är såklart, det handlar ju om kosing också. Men jag är glad att jag inte haft råd att göra som jag först tänkte! Förmodligen dyker det upp fler nya idéer i framtiden. Det blir som bäst då.

    SvaraRadera
  2. Jag har en irriterande förmåga att se saker som om de vore fixade fast de inte är det. Ibland blir jag helt överraskad över att saker och ting fortfarande inte är gjorda...
    Men då har man ju möjlighet att göra om förstås, och billigt blir det ; )

    SvaraRadera