onsdag 25 april 2012

Om hållbara och extra hållbara kläder...



Bild; Kate Quinn Organics

Även bland ekologiska märken är det skillnad på kvalité i tyget, på samma sätt som det kan skilja stort i hållbarhet ur produktionsaspekt.

Ett av det första märken jag köpte när jag övergick till att välja ekologiska barnkläder var Kate Quinn, ett märke som jag senare även sålde i min webbutik, som jag öppnade -07.

Jag älskar mjukheten, färgerna, mönstren och de flesta modeller. 

Jag älskar deras sovpåsar...

Jag vet att jag har nämnt detta tidigare men jag tycker att det är ganska otroligt; de byxor som barnen hade när de rulltade omkring knubbiga med stora tygblöjor används fortfarande idag, då de är betydligt längre och smalare, som shorts eller pyjamasbyxor - Det är hållbart!

4 kommentarer:

  1. Var kan man köpa de kläderna, ser ju superfint ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om någon säljer dem i sverige förtillfället. När dollarn var starkare så blev de ganska dyra, plus att ekoutbudet är så mycket större nu.

      Jag har beställt direkt från dem och det har alltid gått bra.
      Storlekarna kan vara lite vidare än europeiska bara...

      Radera
  2. Träffade Eva Fadeel från Eva fadeel Design (Dyno) på Gotland...vilka tjocka härliga ekologiska bomullsbarnkläder! Eva lade flera erbjudanden på Ecofinders sida, de finns kvar endast 1 vecka till.
    Det finns så många bra ekobarnartiklar...snart försvinner dem konventionnella :-)

    SvaraRadera