onsdag 4 mars 2009

Att förlänga livet på byxor...


Byxorna på bilden har använts i fyra år. Vi fick dem när min äldsta var ett år. Då var det inne med att vika upp byxorna en decimeter. Själv föll jag aldrig för den trenden men tyckte att det var väldigt praktiskt att bara vika upp jeansen till mitt barn och vika ner allt eftersom han växte.
Sen tog lillebror överbyxorna och vi vek på nytt...
Det är inte konstigt att de blivit slitna och jag började med gröna hjärtlappar. Efter några veckor behövdes ytterligare förstärkning och jag upptäckte det roliga med att brodera på och kring lapparna...
Jag vet att föräldrar till äldre barn ofta har sagt att först, när de är små, så känns det fel att de växer ur kläderna innan de är utslitna. Sen sliter de ut kläderna alldelles för snabbt!
Nu har vi kommit till stadiet när barnen sliter på kläderna. Tur att mina barn föredrar byxor med mina kreativa lagningar! I morse stod min äldre i garderoben och suckade;
"Det är så svårt!!! Ska jag välja byxorna med Rockstjärnan eller byxorna med Planetsnurren...?"


Hos edvina.nu finns Positively Organics fina byxor som är gjorda för att vika upp och ner allt eftersom barnet växer. Tyvärr bra ett fåtal storlekar kvar, därför nedsatta!

2 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Jag satt själv och sökte på nätet för inte allt för länge sen efter bilder på lappade jeans... Nu var det inte till barnen utan till mig själv, kan man vara 30 och ha planetsnurren på byxorna?

    SvaraRadera
  2. Ja, Jag hoppas det!! : )

    Jag har också gamla jeans som behöver lagas. Det kanske är när man är 30 som jeansen börjar vara så gamla att de går sönder..?

    Jag var hårdrockare på 80talet *hehe* - konstigt att lappade jeans inte kommer tillbaka på samma sätt som så mycket annat hemskt från den tiden...
    Det är nog planetsnurrar som gäller nu...?

    SvaraRadera