måndag 9 mars 2009

Egentillverkad Rymdmask!


Min nyblivna Femåring önskade sig verkligen, verkligen en Star Warshjälm i födelsepresent. Jag ville verkligen inte ge honom en.
Lite dåligt samvete hade jag ändå, han ville ju så gärna...
Men leksaker av plast och batterier väljer vi bort och han sa ingenting när han inte fick någon, var istället glad över allt han fick istället!
För någon dag sedan vill han kolla i plaståtervinningen, och gärna på kartonger också; För man kanske kan göra så här; Bygga en Rymdhjälm!
Och han sätter ihop och tejpar. Stoltheten över vad han kan åstakomma pyser nästan över, han ler hela tiden!
Mitt dåliga samvete är bortblåst. Jag tänker att hade han fått en färdig Star Warsmask hade han säkert inte varit så kreativ och antagligen inte heller så stolt!
Masken på bilden är första upplagan. Efter att bilden togs har han byggt på mycket mer och dessutom hittat några trasiga plastleksaker som han varsamt tejpat fast, som knappar och spakar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar