fredag 27 mars 2009

Vi får se...

Bild; lånad från Krumelur

Jag har varit sjuk i några veckor, därav mitt långa Blogguppehåll.
Och även om jag har varit sjuk länge så har jag som småbarnsförälder haft en otrolig tur; Barnen har varit friska! Jag har legat hela dagarna och bara varit sjuk - det är inte ofta. När jag berättar det för andra småbarnsföräldrar så tittar de på mig som att jag har bott på ett Spa...
Barnen vande sig fort vid att jag mest låg och blundade. Jag fick likt en fluga på väggen lyssna på deras lekar och samtal. Och så förvånad jag blev när min lugna Femåring, som kämpar med sin blyghet och kan sitta i timmar och fundera kring det här med vulkaner, jorden och universum. Som nog alla räknar med ska gå i sin pappas vetenskapligafotspår, då han, när han blir vuxen, har bjudit med hela familjen på att undersöka jorden, säger till sin lillebror;
"Jag ska träna att sjunga Hårdrock varje dag. För då när jag är vuxen vill jag gå på Hårdrocksskola och bli en Rockstjärna - Jag hoppas...!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar