fredag 27 mars 2009

Reko Påskpynt!

Bild; Du Monde

Du Monde har dessa fina Fairtrade-Tuppar gjorda av jute till ett riktigt bra pris just nu! De har även fått in fina leksaker till små barn!

Gemenskap;Grön har ekologiska påskägg och påskharar.

Själv har jag funderat kring det här med påskfjädrar. Mycket på grund av hanteringen av dun i dunjackor som kom fram i media för ett tag sedan, att det plockades av levande fåglar. Jag vill inte riskera att något liknande kommer fram kring påskfjädrar. Jag vet inte hur de framställs och som en medveten konsument bör jag ta reda på det innan jag köper.
Jag fick ett hållbart tips från barnens dagis; Gör små vippor av färgat ull istället!
Jag har inte kollat runt efter ekologisk ull eftersom jag har egen ull här hemma. Det som är bra med att använda ull är att man kan återanvända det till något annat efter påsk!

4 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har. en av mina favoriter! Kul med tips och ideer!
    Kika gärna in hos mig och var med på utlottning av ett barnplagg =)
    *Kram*
    Tea

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen namnet; Änglamonster! Nu ska jag hålla tummarna att jag vinner! Jättefina kläder!
    /pernilla

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din blogg, många bra tips och ideér.
    Jag var själv in på Svensk hemslöjd (Sveavägen i Stockholm) och köpte en påse med ull i olika fina färger som jag tänker ha i påskriset. Kostade bara 19 kr - både prisvärt och snyggt. Ett annat tips kan vara att klippa smala tygremsor i glada färger och knyta i riset.

    Gå gärna in och titta på http://www.ekolifestyle.se. Där samlar jag information för en hållbar livsstil inom områden som inredning, teknik, upplevelser, kläder, må bra och gröna rum.
    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
  4. Camilla EcoLifestyle; Tack för tipsen! Ska lägga till dig i länklistan!

    SvaraRadera