torsdag 15 september 2011

Byxor som håller!

Bild; Petit Pure

Ekologiska eller inte ekologiska - mina barn sliter på byxorna så att det är ett problem. 
Naturligtvis vill jag inte att de ska behöva tänka på sina kläder och bli begränsade i sin lek. Istället söker jag med ljus och lykta efter byxor som de som på bilden - med dubbelt tyg på knäna. 

Vi köpte dem från Petit Pure och de är de enda som har hållit senaste året och nu ärvs i helt skick från sjuåringen till sexåringen. 

För det är ju det också - de bör ju räcka till mer än ett barn. De två äldre barnen vill inte ha lappade byxor längre, så vad ska jag göra med dem?

I väntan på att den minska har vuxit ikapp packar jag ner dem och hoppas på att i alla fall han kommer att tycka om alla sina lappade byxor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar