tisdag 13 september 2011

Vantar





Bilder; Lina O.J

En gång fick jag ett par vantar av min svärmor som hon hade köpt av en kvinna som gjort ett köpstopp och istället för att konsumera valde att lägga tid på handarbete. De var ett par tunna stickade vantar i oblekt och mörk grönt, med tovade rosor och blad. De var bland de finaste jag hade sett och tyvärr tappade jag dem när jag klev ur bilen vid universitetet. Så fort jag upptäckt att jag tappat dem gick jag tillbaka men då var de redan försvunna och kanske älskas de nu av någon annan.

Finaste yllevantarna gör Lina O.J. Hon skriver att hennes fokus ligger på återbruk, slöjd, miljötänk och färgprakt. En dag tänker jag ersätta de vantar jag tappade bort men kanske blir det inte ylle - det bruna Dunderklumpen tyget är ju väldigt charmigt förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar