tisdag 4 oktober 2011

Äntligen Höst!


Hösten är den årstid jag tycker mest om. Jag älskar luften, färgerna och temperaturen; Det är inte för varmt och inte för kallt.

Lagom värme för att ha klänning och svarta strumpbyxor och dricka te mitt på dagen utan att bli klibbigt svettig. Lagom kallt för att kunna ta en promenad i den friska höstluften, med inte allt för mycket kläder, utan att frysa sig röd om benen.

Men mest tycker jag om färgerna.

Och eftersom jag har några egna klänningar i min ägo vill jag gärna tipsa om; Rinos butik har fyllts med klänningar av återvunna tyger i alla möjliga höstfärger och några till. 

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt och fullt med! Det bästa för mig är färgerna och teet! Har nyss köpt 4 nya sorter på Norrtälje marknad. Havtornste, Glöggte, Tomten, och Sommarens fröjder. Härligt! Länge leve hösten!

    SvaraRadera
  2. Det lät gott! Glöggte är min favorit. Resten av året dricker jag Chai, smakar lite lika..
    Nu tror jag att jag ska gå och brygga mig en kopp : )

    SvaraRadera