tisdag 11 oktober 2011

Åren av miljötänk samlade i en hög i hallen...


I morse hade vi minusgrader och i helgen plockade jag undan våra sommarskor. När jag slängt ihop alla i en hög i hallen upptäckte jag hela högen var Simple-Skor!

Så det kan bli efter år av medvetna skoinköp! 

Simple Shoes har idag många återförsäljare. Men det är inte så många som har deras barnskor. I våras när alla barnen behövde nya skor beställde vi från deras webshop i USA. 
Vi tänkte att tillverkningen av skor är en sådan miljöbelastning att om vi beställer fem par, miljövänligt tillverkade kanske det ändå väger upp?

Tyvärr blev det trots den låga dollarn väldigt dyrt eftersom Simple skickade med ett företag som i sin tur tog ut en extra avgift. 

Minstingens små barnskor blev alldeles för dyra för att bara användas ett halvår - även om de är de Sötaste!

Men jag kommer att spara dem, i första hand till mig själv, för att ta fram och minnas just den här tiden och hur liten han var... 


1 kommentar: