tisdag 25 oktober 2011

Tebjudning, Krupp och Logiskt Godis.


Är hemma med den minsta. Krupp, jag trodde inte det fanns nu för tiden. Jag trodde det kallades för förkylningsastma. Men det var två olika saker fick jag lära mig när min lilla satt i mitt knä och kämpade för att få luft. Tur att det finns kortison som hjälper i alla fall, när det andra inte gjorde det... 

Han bjuder mig och Bambu-Mumin på te, grönsaker och logiskt godis. 
Logiskt betyder egentligen ekologiskt. Vi diskuterar med de äldre barnen varje lördag om de vill ha veckopeng och ekologiskt godis eller köpa eget vanligt godis för veckopengen. 

När vi frågade vår sjukling om han ville ha något önskade han sig; "Godis, Logiskt Godis..." 

Ekologisk godis är det logiska, ur många synvinklar... 
Och vi äter inte godis till vardags i vanliga fall. Egentligen bara när mamma håller på att gå under av trötthet eftersom han hostar tills han kräks, igen och igen, natt efter natt. 
Och det är inga små bebisspyor längre...

Tur att han har sitt fina café under vår trappa med ett gammalt kök från Trä-Otto, ommålad med linoljefärg från Av Jord. Servis från EkoKul, grönsaker och kastrull från EkoLeko, godis från Ekorrens och Mumin går också att köpa hos EkoKul. Ekotröja från Villervalla.

Allt Hållbart och Giftfritt - Logiskt eller hur...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar