tisdag 29 juli 2008

Dagens eko-outfit!

Min snart treåriga son har börjat välja sina egna kläder. Hans smak är kanske inte alltid samma som min, men jag tycker om hans engagemang... Dagens klädval resulterade i soltröja i bambu, av storebror ärvd tshirt utanpå och Kate Quinns ekologiska byxor i sommarvärmen.

Han får välja mellan solkräm och soltröja och den senare har han därför använt nästan varje dag. Jag är väldigt nöjd med det köpet!

Byxorna är också ett bra köp, även om jag köpt dem av mig själv. Jag tycker att det är en jättefin baggymodell som funkar i vinteroveraller så väl som tunnare byxa som täcker benen i gassande sommarsol.

Nu är de egentligen urvuxna, de är ganska korta i längden men kommer under höst och vinter att tjäna som pyjamasbyxor. På grund av den något vidare modellen och de raka benen utan mudd går de dessutom att använda som shorts nästa sommar, storebror har kunnat använda dem som shorts denna sommar.

Så förutom den ekologiska bomullen så är byxan extra miljövänlig till följd av att den går att använda så länge. Så bra som det kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar