fredag 31 oktober 2008

Nio månader ungefär...


I våras ville jag göra ett tryck utifrån texten; "Välkommen till världen lilla mirakel." Jag fick inte riktigt ihop det och lät det ligga i mitt huvud för att växa till sig. I somras hittade jag fina små fairtrade och ekologiska bodys som jag köpte.

Bilden i mitt huvud var inte riktigt klar även om jag kunde se lite konturer och att det blivit färre ord.

På vår balkong odlade vi pumpafrön och i höstas, när vi för länge sedan slutat gå ut på balkongen såg jag att det vuxit otroligt därute och vackra oranga blommor lyste och alla små knorrar var så fina och plötsligt var bilden i mitt huvud klar.

Sen var det bara att skissa, hitta rätt tid under uv-lampan och idag blev de små välkommen-bodysarna "förlösta". Det tog ett tag, men ibland är det bästa att inte stressa fram kreativitet, utan bara finna sig i att vänta...

5 kommentarer:

  1. Vilken fin idé och så vackert resultat. Ovanliga och helt unika.

    SvaraRadera
  2. Hej, Pernilla.

    Vilka fina bodys. När jag läser alla bloggar blev jag inspirerad av all kreativitet.

    Jag vill tipsa om min utlottning på www.nyfikenlitens.blogspot.com. Kolla in den. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vart kan man köpa dem? Hittade de inte i din butik. Skulle gärna köpa hem en grön nu då vi fått vårt alldeles egna mirakel!

    Kramalin, Ekoblogg

    SvaraRadera
  4. Tack : )

    Jag har inte hunnit lägga ut dem i webbutiken, efter mässan hoppas jag få tid att fota dem och en fin svart luvatröja med gröna tryck...

    Ekoblogg; jag har lagt undan en och hör av mig till dig efter helgen. Jätteroligt att du gillade dem! Det är en hyllning till alla små mirakel och passar ju speciellt bra till erat!
    /pernilla

    SvaraRadera