tisdag 14 oktober 2008

Nordiska Amningsveckan



Varför kan det kännas mer naturligt att se ett barn suga på en plastattrapp än på sin mammas bröst?

Hur långt från vår natur har vi egentligen drivit oss själva?

Ganska nyligen fick jag höra hur man kan förenkla amningen om barnet har ett dåligt tag; Ligg på rygg och amma. Egentligen är det ju självklart, det är ju så vi oftast ammar första gången efter att barnet är fött. Jag vet inte hur mycket jag har läst om att få till rätt tag då min äldsta föddes med för kort tungband gärna medför att det blir såriga bröst. Ligger man ner behövs ingen teknik, varför fick jag veta det fyra år senare?

Nu är det nordiska amningsveckan och amning är viktig ur så många perspektiv, inte minst ur miljösynpunkt!

Med tanke på det onaturliga, stressade samhälle vi lever i kanske det är dags att ta till vara på oanade resurser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar