fredag 16 januari 2009

Ekologiska barnkläder




Ett problem med kläder för de mindre barnen är att de växer ur dem innan de hunnit slita på den. Speciellt tshirts som bara räcker en sommar.
Ett annat problem är att de ofta blir fläckiga och solkiga på bröstet och av den anledningen tråkiga att använda.
Vi brukar dölja solkiga långärmade tröjor med sommarens kortärmade och på så sätt förlänga anvädningsperioden för dem. Den röda tröjan på bilden är en trikåskjorta och finns till nedsatt pris hos edvina.nu
Svårmatchade tröjor får bli pyjamaströjor. Vi har faktiskt inte köpt nya pyjamasar på över ett år, bara några trikåbyxor jag hittade på second hand.
Dock är barnens pyjamasar inte vackra att se på, men desto skönare att ta i - urtvättat tyg bli ju väldigt mjukt och gosigt ; )

3 kommentarer:

  1. Hej hej! Sanna heter jag och hittade hit via Knightstaffs. Jag har Caesars halvbror, Traktor! Välkommen in på min blogg för bilder på grisen :)
    Mycket fin blogg förresten, mycket tänkvärt!

    SvaraRadera
  2. Man får vara lite uppfinningsrik när det gäller barn som växer antar jag, supersmart! Jag får ont i huvudet bara att tänka på hur mycket mer man faktiskt lär BEHÖVA den där dagen man får barn.

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna!
    Tack detsamma! Jag har tittat in hos er via Knightstaffs.
    Jag har faktiskt träffat Traktor, också, även om jag inte visste att det var han. Var och kollade på han och hans syskon och bestämde då att nästa Peggykull - då blir det någon som flyttar hem till oss!

    Annie, Tack!
    Det västa är nästan när man har köpt något dyrt som man var säker på att man behövde och så vill inte alls barnet ha det.. (till exempel vår gåstol, varför köpte vi den och varför har den inte kommit ut på blocket än...?)

    SvaraRadera