måndag 26 januari 2009

Reko Sommarjacka!

Bild; Sygryn
Jag har förälskat mig i den här jackan från Sygryn. Det är gjort av ett återanvänt tyg med Dunderklumpenfigurer. Samma tyg som jag hade på mina barnrumsgardiner.
Barnen har Dunderklumpen på Dvd och tycker jättemycket om den. Därför var jag ju helt övertygad om att min fyraåring skulle bli överförtjust. Inte bara för att det var just detta mönster utan för att orange är hans älsklingsfärg.
"Men finns den kanske i svart? Jag vill ha med döskallar på, finns det med döskallar, kanske..?
Jag blev så förvånad att jag inte hann dölja min besvikelse...
"Men mamma jag ger den till Adrian istället. Förstår du, jag ger ju den till Adrian!"
Men Adrian har redan en sommarjacka och för oss är det inte ok att köpa något som vi redan har bara för att det är fint. Men det sa jag inte till min fyraåring...
Istället har han fått sitta och titta på alla Sygryns fina retrotyger för att välja sig den jacka som han hellst vill ha. Det finns inga mönster med döskallar, men han har ändå inga problem att hitta tyger han tycker om och fodret vet vi redan; det är ekologiskt och det är orange!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar