måndag 19 januari 2009

Sockerfri Choklad

Bild; Be Happy

Jag har provat Be Happys sockerfria choklad från the Raw Chocolate Co - och den är fantastiskt god!
Den finns i tre smaker och den på bilden innehåller; rå kakaomassa 42%, jungfru kakaosmör, carob, mullbär, äkta vanilj och havsalt.
Den påminner lite om en seg kaka i konsistensen. Ett stort plus var att när jag äter vanlig choklad, med socker, så kommer sockersuget tillbaka väldigt fort och ofta mer intensivt. Så blev det inte med denna choklad. Sockersuget uteblev och jag kunde njuta länge av den goda eftersmaken. Nackdelen är att den är dyr men eftersom jag åt den långsammare än vanlig choklad så räcker den också längre.
Chokladen är tillverkad med metoder som inte hettar upp maten för att viktiga antioxidanter och annat nyttigt inte ska förstöras i tillverkningsprocessen. Den är helt vegan och till och med omslagspappret är tryckt på 80% återvunnet papper - gott rakt igenom : )
Jag fick akut chokladsug på torsdag och la min beställning på eftermiddagen men hade dem ändå i brevlådan på fredag! Tack för den servicen, Be Happy!

3 kommentarer:

  1. Lät spännande! Men smakade den inte väldigt bittert? Jag är den typen som verkligen inte gillar mörk choklad, tror du ändå att den är värd att prova för mig?

    SvaraRadera
  2. Kul att ha hittat hit, inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  3. Annie; Den var inte bitter, iallafall inte de med minst kakaoprocent. Jag tror att du kanske skulle gilla den på bilden och den med vit förpackning. Nu har jag läst på din blogg (jätteintressant!) och det tillkommer 40kr i porto - då blir det dyrt! -iallafall om man är osäker. Dessutom är det plast innanför pappret, fast du kanske inte alltid ska köra plastfritt?

    Carolina; Välkommen! : )

    SvaraRadera