fredag 16 januari 2009

Ur kurs...


Igår avslutade jag min kurs Textila Uttryck på Umeå Universitet. Jag rekomenderar den varmt!

Men jag rekomenderar ingen med småbarn att studera på heltid och samtidigt starta företag. Igår slutade mitt huvud att fungera och det är bra, för jag behöver något konkret för att förstå när det är dags att hitta ett lugnare tempo.

Jag har läst 100%, dessutom har företaget fått ta ungefär 40%. Jag har en treåring och en fyraåring som jag varit hemma med på grund av sjukdom 5 veckor denna termin, vilket har medfört att jag har försökt att göra 20 veckors studier på 15 veckor, plus sköta företaget...

Så jag har bestämt mig för att hitta ett lugnare tempo. Att hinna träffa vänner, att göra saker utan lönsamhetstankar. Att kunna vänta på någonting utan att hela tiden tänka att jag skulle kunna göra någonting annat utöver att vänta, samtidigt...

Ångrar jag att vi skaffade hund? Inte en sekund! Om det inte varit för att jag tvingats tagit paus och kommit ut i skogen med Ceasar varje dag, hade mitt huvud slutat fungera för länge sedan!

4 kommentarer:

  1. Det är fantasitiskt att du har orkat. Jag kan tycka att JAG har ett stressigt liv, men tystnar snabbt när jag inser hur många andra har det. Bränn inte ut dig och unna dig själv andrum, precis som du var inne på :)

    SvaraRadera
  2. ...jag känner igen mig. Jag pluggar dock på halvfart/distans, undervisar 60% som kräver 6 timmars resetid/vecka och startat upp webshopen + familjen!!!! Jisses!

    Det känns som ett skönt beslut nu när NyfikenLiten.se upphör inom de närmaste månaderna. Det blev inte riktigt som jag önskade & jag är inte beredd att lägga in mer kapital för att få det att fungera. För min de handlar det om att komma på rätt köl igen, både ekonomiskt och mentalt.

    Jag har försökt hitta tillbaka vad jag tycker är kul & kreativt. Och nu under våren handlar det om skriva examensarbete för att bli klar med utbildning så att jag kan få ett bra heltidsjobb till hösten.

    Ha det gott! Kram Malin.

    SvaraRadera
  3. Tack igen,Annie : )

    Malin! Vad tråkigt att NyfikenLiten upphör. Men jag förstår dig, finns inte tiden så blir det inte roligt heller...

    Jag känner också att dessa småbarnsår är så tillfälliga och går alldeles för fort. Jag vill inte missa dem! edvinas utveckling kan jag i alla fall styra över, åtminstonde när det gäller hur mycket tid företaget får ta ;)

    Jag skulle ju tipsa dig om länkar, de jag kommer på direkt är Mindful living, Allt om Miljö och Ekoshopping. Det kanske inte känns aktuellt, nu längre?

    Du får gärna höra av dig om du bestämmer dig för att sälja ut så kan jag tipsa här.
    Kram/pernilla

    SvaraRadera
  4. Skönt att läsa ditt inlägg!

    SvaraRadera