lördag 26 november 2011

När jag ändå är inne på Raw Food...

Bild; Bake my day

Det som gjorde mig intresserad av Raw food var när jag läste någonstans att man kan äta tårta till frukost, lunch och middag och det är fortfarande nyttigt. Är inte det helt fantastiskt?

Ännu godare blir det om man utesluter socker helt, i minst en vecka före. Det är som en avgiftning av smaklökarna och allt naturligt sött smakar sötare...

Men hjärnan hinner inte med och ofta under dessa perioder är jag som besatt av tårtor, kakor och sötsaker. Detta ledde mig genom cyberrymden, rakt på den fantastiska bloggen; Bake my day. 

Och vad hittar jag väl där om inte den godaste Raw moussen jag någonsin ätit, samt den godaste Kladdkakan som även den är Raw.

Jag hade Agave i kakan, samt vaniljpulver (Organic Vanilla Powder) i stället för essensen. Sen spritsade jag moussen ovanpå kakan, det blev dubbelt så gott om det är möjligt, och serverade med fruktsallad. 

Recept hittar ni här!

2 kommentarer:

  1. Så otroligt smaskigt, tack för tipset! Och grattis till nya webbshopen, väntar med spänning på att få se mer!

    SvaraRadera
  2. Tack : )
    Jag väntar också på att få visa upp mer!
    Snart, hoppas jag : )

    SvaraRadera