onsdag 14 december 2011

Bästa Mördegen någonsin...



Receptet till den en bästa mördegen hittade jag hos Bake My Day, receptet är samma som till Bebisar...

Men den fungerar lika bra som ersättning för marsipan i marsipangrisar, om man inte tycker att de måste vara trinda och runda utan hellre lite slappa i hullet. Men jag tog lite mer fett än i receptet och det var nog ingen bra idé.

Tomtarna vi gjorde blev lite som före och efter julhelgen i kroppen, Innan ugnen och efter, de flöt ut lite...


Utan att överdriva så försvann halva degen medan den skulle vila i kylen en timme.

Hos Bake My Day finns även de absolut snyggaste lussebullarna och pepparkakorna jag sett. Jag försöker begränsa mig i år, inga fler recept är de jag redan har planerat. Låter istället inspirationen ligga och gro under året för att se var den tar vägen... Ser redan vita pepparkakor med mörkgrön karamell framför mig...

Tänker även komma ihåg detta recept på Choklad Brownie med Kumquats som innehåller kikärts- , ris- och potatismjöl. Sockerfritt om man hoppar den kanderade Kumquatsen.

Och eftersom allting är finare, smartare och godare hos Bake My Day så innehåller hans bloggpost riktig nötkräm också. Men erbjudandet är desamma; för alla som publicerar inlägget nedan så skänks 6 st nötkräm till UNICEF. Det är bra!


1 kommentar: