fredag 16 december 2011

Kryddmåttsänglar





Vi skulle göra änglar att hänga i vår svarta gren ovanför braskaminen. Hänger man dem där så svävar de runt så fint av värmen. 

Jag hittade mönstrat papper som blivit över och tänkte att det blir fint att se skymta inuti ängeln, så jag lät baksidan av pappret bli framsida och använde ett teskedsmått för att få ungefär samma storlek på alla huvuden.

Sedan drog jag två streck rakt ut från teskedscirkeln och klippte in en bit under ängelns huvud så att halsen inte skulle bli så tjock och det blir lättare att rulla.

När jag hade rullat ihop ängeln till en strut så limmade jag och när det hade torkat så klippte jag så att de kunde stå.

Därefter klippte vi vingar och limmade fast dem, samt hår av ull. Jag tyckte inte att det var så viktigt att de skulle ha ögon och mun men det tyckte barnen så det blev en slags kompromiss. Nästa pysseltillfälle ska jag rita dit stora fina ögon istället. Jag ser ju nu att det blir bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar