torsdag 8 december 2011

Nobelfest och ny tid i livet...

Bild; Spader Dam

Jag kommer nästan att gå på Nobelfesten då jag är bjuden på en alternativ, dagen efter, den stora festen.

Hade jag varit bjuden på den riktiga hade jag velat gå i denna vackra 50-talsblåsa från Spader Dam. Jag tycker den är perfekt som den är men läste att svart klänning på bröllop inte är riktigt rätt. 

Jag vet inte hur det är på Nobelfester, men tänkte att det kanske går att fästa blommor i avvikande färg över axeln, och samma blommor i håruppsättningen, så är den inte helsvart längre...

Nu ska jag inte gå på den riktiga så jag har inte köpt någon ny fin, klänning. Istället har jag lånat en vintageblus av min syster, letat fram en fin, men ack så oanvänd lång kjol och bytt till mig ett par fina klackskor mot en gammal Ergo, en sele man bär barn i.

Eftersom jag tidigare bytt bort mina klackar mot att bära barn, så känns det som ett symboliskt byte; en ny fas i livet, alla barnen kan gå själva... 

Det är bara jag som vinglar då jag helt saknar muskler för att gå i klack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar