lördag 17 december 2011

Om Pressglas och mitt loppisdilemma...


Bild; Atelje Skogslyckan

Jag är dålig på att hitta saker på loppis. 

Jag hittar inte fokus, ser en massa saker istället för de fina fynden. Blir stressad för att jag vet att de finns där och får ingen ro till att gå lugnt och metodiskt igenom vad som erbjuds. 

Samma sak på antikaffärer om de är inredda i en nonchalant, huller-om-buller stil, som många verkar föredra. Jag har ofta tänkt att jag har inte tid att köpa begagnat.

Ändå tycker jag om gamla saker och jag tycker att de ofta är mer välgjorda. För att inte tala om hur fel det känns fel att köpa nytt, när det finns så mycket fint redan. För jag vet att det finns någonstans, jag är bara usel på att hitta det.

Det är inte så att jag tycker att det är lättare att handla nyproducerat i vanliga butiker. Det är nog mer så att år av nätshopping har gjort mig bekväm. 

Det går så fort att få överblick och de flesta webbutiker har god service och det tar inte många dagar innan det sakerna anländer. När det gäller nätet har jag ro att surfa runt och hitta de riktiga fynden, både i form av saker och butiker...

Som Ateljé Skogslyckan, där jag kan njuta pressglas, burkar och danska järnfönster utan att den där stressen kommer smygande. 

Jag luftshoppar gärna, köper ibland, men då är det noga övervägt och ytterst sällan spontant. Kanske är det därför jag uppskattar att kunna köpa begagnat på flera sätt och att jag på senare tid hittat fler webfynd i form av företag som erbjuder detta, 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar