torsdag 15 december 2011

Avsked och nya bekantskaper i min r/eko skovärld...

Bild; Idag Design

För ett tag sedan skrev jag om ett par barnskor som blev alldeles för dyra, inklusive extra avgifter och frakt. I samband med detta fick jag också veta att det märket, Simple Shoes, kommer att lägga ner sin produktion. 

I relation till detta var skorna inte längre för dyra. Det är inte summan jag förlorade på, utan att bli ett skoalternativ fattigare.

Som tur är kan jag framöver köpa sneakers till både mig själv och barnen via Green Laces som bland mycket annat fint ,säljer Ethletics, en skor av ekologisk och rättvis bomull, rättvist gummi och helt plastfri.

Alla Green Laces skor är tillverkade med omtanke mot djur, miljö och arbetsätt. Materialen är både veganska och bra för miljön på samma gång. De strävar efter att bli Skandinaviens bredaste återförsäljare av schyssta skor. I och med deras goda service och fantastiska bemötande så tvivlar jag inte heller på att de blir så.

Vad illustrerar bättre ett inlägg om veganskor än ett barfotabarn i en ekobody med UÅHC-tryck från Idag Design

En del föräldrar ler igenkännande av barbapapa med familj, andra blir nostalgiska av hard core-kryss...

Idag har många fina tryck på sina barnkläder att välja bland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar