söndag 20 april 2008

Ekoskor vs Glittriga döskalleskor

Jag och min fyraåring skulle köpa skor i helgen. Jag ville så klart ha Kavats ekologiskt garvade och eu-blommanmärkta vårskor. De är lite dyrare, men efter att ha läst halva Cradle to cradle där de skriver om en skofabrik där man bara anställde äldre arbetare eftersom livstiden avsevärt förkortades för de anställda på grund av alla gifter som användes i produktionen och att vi har ett barn till som får ärva, så kändes de ganska prisvärt ändå.

Min son tyckte inte att de var så roliga. Inte på långa vägar så fina som de med döskallar och strassögon. "Snääälla!", sa han. "Men de här är ju jättefina", sa jag...

Han såg inte vad jag såg, och att argumentera om miljöfördelar och kemikalier kändes inte som ett alternativ. Sen hittade han ett par skor med drakar på. "OK, jag tar de här istället", sa han...

Nu fanns det inga Kavatskor i rätt storlek så vi behövde inte ta diskussionen fullt ut. Har jag tur kanske de ser roligare ut på Kavats ebutik, annars funderar jag på om det går att klistra på ett klistermärke eller något...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Varför inte? Det finns mycket skojjigt på Panduro och det behöver ju inte täcka hela skon;)
    Fin blogg du har!
    Hälsningar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Det var en bra ide!
    Tack ska du ha!
    /pernilla

    SvaraRadera