onsdag 23 april 2008

Ny ekomössa - äntligen klar!


Äntligen har jag fått klart mönstret till mina mössor och lagt ut dem i webbutiken.


Jag är väldigt nöjd över resultatet!
Det ser väldigt simpelt ut; det är en fågel som har promenerat över mössan, inget mer.


Men det har legat en hel del skissande och bortkastade ideér innan jag kom fram till detta. Jag har provat med både skogsmus- och ekorrespår men de är inte lika grafiskt snygga som fågelspår.


Mönstrets placering gör att man ser det nästan hur än mössan hamnar på barnets huvud. Att fågeln skulle gå ända ut till toppen på mössan var min fyraårings förslag. Å, vilket bra förslag det var!!!
Mössorna finns i svart med orange mönster, olivgrön med vitt och ljusblå med rött mönster. Nu har jag inte alla storlekar i lager men jag kommer att ta hem fler snart, funderar kanske på att ta hem i rosa också...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar